Cel kampanii: Promocja premiery 8 sezonu serialu „The Walking Dead” na kanale FOX, utrwalenie brandu FOX w oczekiwanym kontekście (emocjonalny entertainment)
Opis kampanii
W okresie 16-22 października 2017 r. FOX przeprowadził niestandardową akcję na antenach Rock Radio i TOK FM
Wykorzystane formaty antenowe: sponsoring, spoty reklamowe, działania redakcyjne (lokowanie produktu i tematyki), konkursy antenowe, streaming, film (viral), goście specjalni
Opis akcji
DZIEŃ 1 (16 października) – Wirus “Z” atakuje redakcję (na tym etapie nie ujawniamy reklamodawcy ani produktu, promujemy jedynie tematykę)
Głównym bohaterem był prowadzący poranną audycję w Rock Radiu – Piotr Kędzierski. Jako pierwszy został ukąszony przez nosiciela strasznego wirusa „Z”, co poskutkowało jego przeistoczeniem się w Zombie z piekła rodem.
Szeroko szerowana akcja w mediach społecznościowych (71 000 wyświetleń na samym fanpage’u FB Rock Radia) oraz relacjonowana w gazeta.pl w postaci artykułów i form reklamowych.
KOLEJNE DNI (17-22 października)
Drugi etap działań, czyli nagłaśnianie premiery serialu, obejmowało następujące działania sponsorskie FOX:
ROCK RADIO – audycje
„Poszukiwacze Dźwięków” – konkurs antenowy w porannej audycji. Słuchacze Rock Radia poszukiwali dźwięków Zombie ukrytych w treściach redakcyjnych. Osoba która wytropiła je jako pierwsza i powtórzyła na antenie otrzymywała nagrodę.
„Powstanie Rock Radia” – poranna audycja prowadzona przez Piotra Kędzierskiego. Nawiązywanie do akcji z dnia pierwszego (zakażenia), komunikacja zachęcająca do oglądania publikacji związanych z zombie.
„Komu bo idę…” – program – konkurs w trakcie którego słuchacze mówią co oddaliby w zamian za nagrody (materiały FOX związane z The Walking Dead – gra “Monopol Zombies”, odzież z zombies, etc.).
„Każdy jest trochę Zombie” – konkurs antenowy, w którym słuchacze przesyłają swoje zdjęcia na których przypominają Zombie.
„Rock Radio na wynos” – audycja weekendowa, w której na antenie Rock Radia proponujemy słuchaczom co warto obejrzeć (najbardziej oczywiście warto 8. sezon “The Walking Dead” na kanale FOX), czego posłuchać, dokąd się wybrać.
TOK FM – audycje
„Do zobaczenia” TOK FM – sponsoring audycji poświęconej kinematografii w różnym wymiarze i gatunku
Gość w „Magazynie TOK FM” dr Łukasz Jasina. Zombie jako zjawisko popkulturowe.
W tym okresie (17-22 października) równolegle na antenie Rock Radia i Radia Złote Przeboje była emitowana kampania spotowa. Treść spotu promowała nowy sezon serialu.
Za koncepcję i realizację odpowiada broker kinowo-radiowy Tandem Media oraz agencje Grey i Mindshare