Kim jest polski słuchacz podcastów?

02.07.2021

Dojrzały, świadomy i miejski konsument – to właśnie słuchacz podcastów w Polsce.  Audycje internetowe na żądanie docierają równomiernie do kobiet i mężczyzn, a przy tym są słuchane przez osoby wykształcone – 90% z nich posiada co najmniej wykształcenie średnie, a 47% ma dyplom wyższej uczelni. Większość słuchaczy chętnie dzieli się z innymi treściami z podcastów, a także akceptuje reklamy z nimi związane. To kolejne wnioski z drugiej edycji najobszerniejszego badania polskich słuchaczy podcastów przygotowanego przez Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.

Raport z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowanego z Publicis Groupe w listopadzie 2020 r., przyniósł wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce. Przede wszystkim potwierdził, że jej zasięg w naszym kraju rośnie – w 2020 r. wyniósł 31%, co oznacza, że podcastów słucha już niemal co trzeci internauta, czyli prawie 9 milionów osób!

 

Pełny komunikat prasowy dotyczący raportu znajdziesz TUTAJ