Jak i dlaczego słuchamy podcastów?

12.07.2021

Polscy internauci coraz chętniej i częściej słuchają podcastów, głównie na smartfonach, w domu oraz wieczorami. To dla nich rozrywka, ale też sposób na pozyskanie wiedzy o świecie lub informacji od ekspertów. Najczęściej wybierają audycje poświęcone zdrowiu i stylowi życia, muzyce oraz aktualnym wydarzeniom i polityce. Takie informacje przynosi druga edycja najobszerniejszego badania polskich słuchaczy podcastów przygotowanego przez Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.

Aż 31% – tyle wynosił zasięg podcastów w naszym kraju w 2020 r., zgodnie z danymi z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowanego z Publicis Groupe w listopadzie ub.r. Oznacza to, że podcastów słucha już niemal co trzeci polski internauta, czyli prawie 9 milionów osób!

Kolejna odsłona badania przyniosła wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce. Przede wszystkim potwierdziła, że podcasty są coraz chętniej słuchane w naszym kraju – 44% ankietowanych zadeklarowało, że z tego medium korzysta częściej niż w 2019 r. A przy tym aż 47% badanych słucha podcastów, których odcinki trwają dłużej niż 20 minut.

Pełny komunikat prasowy dotyczący wyników raportu znajdziesz TUTAJ