10 argumentów za radiem

Jeśli podjąłeś decyzję o rozpoczęciu kampanii reklamowej Twojego produktu, czy usługi, z pewnością chciałbyś, aby Twój budżet reklamowy przyniósł Ci możliwie największą korzyść. Poniżej przedstawiamy dziesięć argumentów, które przekonają Cię, że ulokowanie budżetu w Radiu będzie strzałem w dziesiątkę!

1. ZASIĘG, MOBILNOŚĆ, I ODPOWIEDNI MOMENT DOTARCIA

Radio działa 24/7, dociera w Polsce codziennie do 74% osób w wieku 15+ Radio dociera do odbiorcy w różnych miejscach, np. w sklepie lub podczas robienia zakupów online, wychodzi naprzeciw różnym etapom procesu zakupowego – potrafi dotrzeć z przekazem do potencjalnego klienta tuż przed lub w trakcie finalizowania transakcji. Reklama radiowa jest najbardziej efektywna, gdy przypomina ludziom o produktach, w momencie, gdy ich najbardziej potrzebują. Czy jest lepszy moment na reklamę produktu, niż w samochodzie, gdy rodzina właśnie jedzie na zakupy?

Precyzyjne targetowanie

2. PRECYZYJNE TARGETOWANIE

Różnorodność programowania oraz mnogość formatów muzycznych pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym – nawet niszowych produktów – do konkretnej grupy celowej, do której kierowany jest dany produkt. Co więcej, lokalność radia pozwala skupić się markom na najważniejszych marketingowo obszarach, maksymalizując zwrot z inwestycji w reklamę radiową.

3. Lojalność

Radio jest pierwszym źródłem odkrywania muzyki, nawet obecnie, gdy istnieje równolegle wiele innych platform muzycznych. Ludzie spędzają więcej czasu słuchając wiadomości w radio, niż czytając gazety lub przeglądając wiadomości online. Czas poświęcony na wiadomości w radio jest stabilny od lat. Ludzie słuchają relatywnie niewielu stacji radiowych i są wobec nich bardzo lojalni.

Spersonalizowany przekaz i emocje

4. SPERSONALIZOWANY PRZEKAZ I EMOCJE

Jeśli chcesz do kogoś skutecznie dotrzeć – najlepiej zrobisz to zwracając się do niego bezpośrednio. Obrazek? Tekst? Też…ale przede wszystkim bezpośredni komunikat werbalny, z odpowiednim ładunkiem emocjonalnym i tembrem głosu!

5. RADIO – TEATR WYOBRAŹNI

Jakiej reklamy potrzebujesz? Chciałbyś wykorzystać ryk lwa, efekt sali koncertowej, szum wodospadu, a może śmiech dziecka? W reklamie radiowej wszystko jest możliwe. Obrazy dźwiękowe doskonale stymulują umysł i wyobraźnię odbiorcy

6. RADIO NIE JEST NASYCONE REKLAMAMI TAK JAK INNE MEDIA! (CLUTTER)

Reklamy są wszędzie, to oczywiste. Jednak ich ilość w mediach sprawia, że Twoja reklama może zostać nie dostrzeżona w szumie reklamowym. W dzisiejszych gazetach ponad połowa to treści reklamowe, a tylko mniejsza część stanowi treści redakcyjne. Oglądanie filmów w głównych stacjach komercyjnych również bywa hmmm trudne A bloki reklamowe są świetnym momentem na wyjście na chwilę do kuchni…Radio dzięki mniejszemu wypełnieniu bloków oraz wysokiej lojalności słuchacza (badania pokazują, że słuchacze raczej czekają na koniec bloków, nie zmieniając stacji) jest medium najmniej przepełnionym reklamami.

Radio jest najbardziej efektywnym kosztowo medium

7. RADIO JEST NAJBARDZIEJ EFEKTYWNYM KOSZTOWO MEDIUM

Co do tego nie ma absolutnie żadnej wątpliwości. Wg badań, zwrot z inwestycji w reklamę radiową jest ponad dwukrotnie wyższy, niż w przypadku reklamy telewizyjnej. Zdecydowanie lepsze przełożenie na sprzedaż daje zwiększenie budżetu radiowego w splicie mediów. Radio jest wyraźnie efektywniejsze od telewizji, i zdecydowanie bardziej efektywne od prasy.

8. ZASIĘG JEST FAJNY, ALE TO CZĘSTOTLIWOŚĆ SPRZEDAJE!

Telewizja to medium zasięgowe – dociera do dużej liczby osób. Jednak psychologowie są zgodni, że konsument musi usłyszeć reklamę przynajmniej trzykrotnie, zanim przekaz do niego „dotrze”. Większość lokalnych reklamodawców nie może sobie pozwolić na częstotliwość w telewizji 3+, której wymaga efektywna reklama. Co innego w radio! W radio jest to jak najbardziej możliwe.

9. Z RADIEM JESTEŚ ZAWSZE NA PIERWSZYM PLANIE!

Z reklamą radiową jesteś zawsze w centralnym miejscu. Nie gdzieś tam na 42-giej stronie, nie w 10-cio minutowym bloku po reklamie konkurencji. Słuchacz jest skupiony na Twojej reklamie, nie stara się jej wyłączyć, nie rozpraszają go inne czynności.

Radio to aktywne medium dla aktywnego społeczeństwa

10. RADIO TO AKTYWNE MEDIUM DLA AKTYWNEGO SPOŁECZEŃSTWA

Pasywne formy reklamy po prostu wymieniają punkty dystrybucji, lub informują ogólnie gdzie dany produkt jest dostępny. Radio jest medium aktywnym – potrafi wpływać na emocje, wytwarzać popyt i sprzedawać Twój produkt lub usługę. Co więcej, jest medium typu call to action – czyli wzywa do działania, zwraca uwagę, ukierunkowuje. Dzisiejszy dynamiczny świat, z milionami przekazów reklamowych i produktów zdecydowanie wymaga AKTYWNEGO MEDIUM. Czyli RADIA!