Radio TOK FM ma już ponad 17 tys. cyfrowych subskrybentów!

– Subskrypcji Premium TOK FM przybywa nam ostatnio zdecydowanie szybciej niż w poprzednich latach. To z jednej strony efekt mody na podcasty, ale przede wszystkim to zasługa naszych konsekwentnych działań w zakresie rozwoju oferty i nieustannego przekonywania użytkowników, ile korzyści zapewnia dostęp do unikalnych treści audio on-demand – mówi Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.

Na tokfm.pl i w aplikacji można słuchać Radia TOK FM na żywo, otagowanych i opisanych audycji w formie podcastów, przedłużonych wersji programów radiowych, materiałów archiwalnych oraz ponad 10 podcastów internetowych. W sumie subskrybenci mają do wyboru ponad 65 tys. audycji politycznych, ekonomicznych, naukowych, poradniczych i innych, tworzących około 200 cykli tematycznych. Każdego tygodnia przybywa 250 nowych odcinków programów. Cyfrowych treści audio Radia TOK FM, w tym programu na żywo, słucha dziś już pół miliona osób*.

– TOK FM to pierwsze radio informacyjne i jedyny znany mi przykład stacji odnoszącej w cyfrowym świecie tak spektakularne sukcesy z subskrypcjami audio, czyli w obszarze kojarzonym głównie z platformami oferującymi muzykę czy audiobooki. Ponad 17 tys. prenumeratorów oferty Premium TOK FM to wyjątkowy wynik – jesteśmy dumni, że tak szybko rośnie grono tych, którzy chcą wiedzieć więcej dzięki tysiącom audycji radiowych i internetowych naszej stacji dostępnych w formie podcastów – mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.

Na koniec 2018 r. liczba aktywnych subskrypcji przekroczyła 15 tys. a już po 3 kolejnych miesiącach liczba prenumeratorów, którzy zdecydowali się na zakup dostępu Premium TOK FM, sięgnęła ponad 17 tys. Zdecydowana większość z nich – ponad 90% – skorzystała bezpośrednio z oferty stacji, a tylko 10% nabyło pakiet łączony z innymi partnerami. Zespół rozwijający ofertę cyfrową Radia TOK FM coraz mocniej stawia też na płatności autoodnawialne.

Od 2019 r. więcej subskrybentów wykupuje dostęp ze smartfonów niż z komputerów. Zgodnie z danymi stacji, decyzje o zamówieniu dostępu Premium TOK FM zapadają przede wszystkim z uwagi na możliwość korzystania z całego cyfrowego Radia TOK FM, które stale zapewnia nowe, jakościowe treści – dzięki temu słuchacze zawsze znajdą w ofercie rozgłośni coś dla siebie i wypełnią ciekawymi rozmowami każdą podróż, trening czy wieczór.

Ponad połowa obecnych subskrybentów korzysta z nowych aplikacji (na urządzenia z systemami Android i iOS) udostępnionych pod koniec 2018 r. O ile strona tokfm.pl oferuje teksty, materiały wideo (w tym transmisje na żywo ze studia) i bazę treści audio, o tyle aplikacja, wzorowana na muzycznych, służy wyłącznie do słuchania i wyposażono ją w wiele dodatkowych narzędzi dedykowanych słuchaczom, jak np. sterowanie klawiszami słuchawek bluetooth.

Radio TOK FM cały czas rozwija swoje projekty cyfrowe. W 2019 r. uruchomiło – jako pierwsza polska stacja radiowa – specjalną akcję w Asystencie Google pozwalającą na sterowanie głosowe Radiem TOK FM w polskiej wersji językowej. Dodatkowo zespół stacji wdrożył innowacyjny projekt „Search the Radio”, dzięki któremu możliwe jest pełnotekstowe wyszukiwanie w treściach audycji radiowych.

* dane własne GRA